donderdag 17 maart 2011

gevallen man op straat

Eergisteren, werd het smalste huisje van Bergen op Zoom leeggehaald, ik vrees dat de man die er woonde eruit was gezet.
Alles uit het huisje ging regelrecht een container in, vooral potten, de man was pottenbakker, bergen aardewerk.
Hard gooien zodat het kapot ging, lompe zware jongens, met spierballen.
 
Ik mocht wat redden en deed dat dus ook,
gegeneerd omdat ik profijt leek te trekken uit het ongeluk van de man die...,
het alternatief was alles kapot.
 
Gisteren een man op straat, fiets lag op hem.
 
Niemand stopte, op afstand keken mensen
Hij leek teveel op een zwerver, grote baard, was dat het?
 
Ik stopte om hem te helpen, hij had erge pijn aan zijn elleboog, wilde niet naar een dokter.
Ik mocht hem naar de overkant van de straat brengen met zijn fiets,
na een tijdje en voorzichtig gesprek op een muurtje.
Daarna moest ik hem loslaten
 
Het was de man van de potten.
- wat voelde ik me triest-